שימוש בטלפון בזמן נהיגה כל מה שעליכם לדעת – בלי להסיח את הדעת!

בואו נודה על האמת; רובנו ככולנו "דבוקים" למסכי הסמארטפון כמעט בכל רגע נתון. בין אם זה לשיחות בוואטסאפ, צפייה בסרטוני יוטיוב, להעביר את הזמן עם משחקים או לצפות בסרטונים של עורך דין אילן בטיקטוק. הבעיה הגדולה היא שאנו עושים שימוש בנייד גם בזמנים שזה ממש יכול לסכן אותנו: שימוש בטלפון בזמן נהיגה. מדובר בעבירת תנועה חמורה אשר גורמת לשיבוש הדעת ומסכנת את משתמשי הדרך והיא נחשבת לאחד הגורמים המובילים לאירועי תאונות דרכים. במאמר זה נעסוק בהיבטי האכיפה והענישה ונדבר על הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם ההשלכות של עבירה כזו.

כלשון הפתגם "אי אפשר לרקוד על שתי החתונות בעת ובעונה אחת" – אי אפשר לחלק את הקשב בין שימוש בטלפון להתרכזות מלאה על הכביש. זה לא עובד. חברים, השימוש בטלפון בזמן נהיגה הוא פסול ואסור לחלוטין. ברגע שאתם נוהגים – אתם לא מדברים בטלפון, לא משחקים בו, לא קוראים, לא שולחים ממנו הודעות ופשוט לא מתעסקים איתו. נקודה. למרבה הצער, חלק גדול מתאונות הדרכים נגרם כתוצאה מאירועי היסח דעת – לרבות במקרים של שימוש בטלפון נייד. 

דיבור בטלפון בזמן נהיגה - מה אומר החוק?

אופן כללי – אסור לכם להשתמש בטלפון בזמן שאתם נוהגים. על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, ברף הנמוך ביותר, מקבלים קנס בסך 1,000 ש"ח ו-8 נקודות חובה. לצד זאת, עפ"י תקנות התעבורה, ניתן לשוחח באמצעות דיבורית כשהטלפון מונח באופן המונע את נפילתו. אחרת, כאמור, מדובר בעבירה אשר דינה הוא קנס ונקודות (החוק קובע כי אסור להשתמש בטלפון באמצעות אוזניות גם אם האוזניות נחשבות למתקן דיבורית תקני).

על מנת לקבוע עבירת דיבור בטלפון צריכים להתקיים מספר תנאים עיקריים:

  • כל עוד הרכב בתנועה, השימוש בטלפון לרבות החזקתו אסורים כי זה מהווה סכנה בטיחותית. אבל מה לגבי מצב שהרכב עומד במקום? המדיניות של אגף התנועה היא לא לבצע אכיפה כיוון שלא מדובר בסיטואציה המסכנת את משתמשי הדרך (אם כי ישנה פרשנות שכל עוד הרכב מונע, אפילו בעמידה ברמזור, הוא כאילו נמצא בתנועה).

 

  • החזקתם או השתמשתם בטלפון במהלך הנהיגה (קיימת הלכה משפטית המתירה שימוש באפליקציית ניווט – ככל והטלפון על התקן ייעודי המונע את אחיזתו במהלך הנהיגה).

 

  • השוטר שעצר אתכם מחויב לתעד: את צבע ומספר הטלפון, כיצד הוא זיהה אתכם לכאורה מבצעים את העבירה ומה הייתה תגובתכם. שימו לב – אל תנסו "להתחכם" עם השוטר ולהגיד לו דברים כמו "אויש, סליחה, לא התכוונתי", "לא שמתי לב", "פעם אחרונה שזה קורה לי" וכו'. המשמעות של הדבר הזה היא למעשה הודעה בעבירה וזה עלול לשמש כראיה נגדכם בבית המשפט.

קיבלתם דוח על שימוש בנייד? אל תמהרו לשלם אותו!

אם קיבלתם דוח בגין שימוש בטלפון, יש לכם כמה דרכים לפעול:

  • פשוט להשלים עם זה: לקבל את "רועה הגזירה" ולשלם את הדוח שקיבלתם, כמו גם את העובדה שנרשמו לרעתכם 8 נקודות חובה במשרד הרישוי דבר שעלול להוביל לסנקציות ואפילו לפסילת הרישיון שלכם – מאוד לא מומלץ!!!!


  • לנסות לבטל את הדוח: האופציה השנייה היא להגיש בקשה לביטול הדוח בתוך 30 יום מהרגע שקיבלתם אותו. את הבקשה יש להגיש למרכז פניות ייעודי לנהגים ולציין באופן מפורט למה לדעתכם מגיע לכם שיבטלו לכם את הדוח ולצרף תיעודים ומסמכים רלוונטיים. חשוב שהסיבה שלכם תהיה מוצדקת כי אחרת אתם מבזבזים את הזמן שלכם. ולא, סיבות כמו "הייתי חייב לקבל שיחה" או "לא ידעתי שאסור" ממש לא תתקבלנה.

 

  • להתמודד עם הדין: האפשרות השלישית היא להגיש בקשה להישפט. זה אומר שתידרשו להגיע לבית משפט בניסיון להפחית או לבטל את העונש שהוטל עליכם. אם אתם חכמים, אתם מבינים מצוין שלעשות את זה לבד עלול לעלות לכם ברישיון הנהיגה. פחות מומלץ. במקום זה, פנו לעורך דין תעבורה עם ידע וניסיון מוכחים – לרבות בייצוג במקרי עבירה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה.

 

בקלניצקי ושות' אנו מעניקים ייעוץ והכוונה משפטיים בכלל דיני התעבורה – לרבות במקרים של שימוש בנייד בזמן נהיגה. 

רוצים לשאול אותנו על המקרה שלכם?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

מאמרים נוספים

שלחו לנו את הדו״ח לבדיקה

סרקו את ה-QR קוד עם הטלפון על מנת לשלוח הודעת וואטסאפ.

השאירו פרטים ותוך 24 שעות תוכלו לדעת אם ניתן לעזור לכם, בהתחייבות.

דילוג לתוכן