עבירת רמזור אדום – מה עושים אם קיבלתם דוח או זימון לבית משפט?

אי ציות לרמזור אדום היא עבירת תנועה חמורה שיכולה להוביל לקנס, צבירת נקודות חובה ואפילו לפסילה ארוכה. טיפול נכון ומקצועי של עו"ד תעבורה מנוסה יכול לעזור בהפחתת היקף הענישה ובמקרים מסוימים אף לבטלה לחלוטין.

אנחנו מבלים שעות בכבישים; בין אם זה בפקק בדרך לעבודה שלנו או בין אם זה בנסיעה בדרך בצפון. אבל זה לא משנה לאן נסע, כי בכל צומת אנחנו צפויים לפגוש ברמזורים. לפעמים אנחנו נותנים גז כדי להספיק לעבור את הרמזור או מחליטים לעבור כי מאחורה יש רכב ואנחנו לא רוצים לעכב את התנועה. בדיוק במקום הזה – אנחנו עשויים למצוא את עצמנו עוברים באדום ולמעשה לעבור על החוק.

מהו העונש על עבירת רמזור אדום?

אם עברתם באור אדום אתם צפויים לקנס של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות חובה. אם נכנסתם באור אדום תוך הפרעה או יצירת סיכון רישיונכם עלול להיפסל למשך 30 ימים ותימסר לכם הזמנה לדין. במקרה כזה, שופט יכול להחליט על פסילה ממושכת ואפילו לשלול לכם את הרישיון. 

חשוב לדעת: כל נהג/ת אשר נעצרו על ידי שוטר על עבירת רמזור אדום – רשאים להתייעץ עם עורך דין תעבורה, כמו גם לקבל ייצוג בבית המשפט אם לדעתם הואשמו שלא בצדק או שהיו "חורים" בהתנהלות השוטרים בשטח. למשל: 

  • במידה שנהג/ת נעצרו על ידי שוטר, האחרון צריך להראות כיצד הוא שמר על קשר עין עימם – החל מהרגע שזיהה את ביצוע העבירה ועד לעצירה של הרכב.

 

  • מה היו מצב הכביש ותנאי מזג האוויר בזמן ביצוע העבירה? האם היה ניתן להבחין ברמזור האדום בכלל?

 

  • רישום דוח כנדרש – על השוטר לציין פרטים מדויקים על המקרה: כיצד זיהה את הנהג, מה הייתה תגובתו, האם ניתן היה להבחין בקו עצירה, מה היה מיקום הרכב ביחס למיקום הרמזור ועוד.

עבירת רמזור אדום לנהגים חדשים

עבירת רמזור אדום היא עבירה חמורה ובתי המשפט אינם מקלים בכך ראש. כשמדובר בנהגים חדשים, החוק מחמיר עוד יותר והם צפויים לספוג אמצעי תיקון נוספים ובראשם הארכת תקופת הנהג החדש למשך שנתיים נוספות, כמו גם פסילה של רישיון הנהיגה. במקרים של פסילה של 3 חודשים ומעלה, ידרש הנהג לבצע טסט (מבחן מעשי) מחדש.  

ביטול דוח של מצלמת אור אדום - האם זה אפשרי?

לצורך אכיפת החוק והרתעת נהגים מביצוע עבירות תנועה, משטרת ישראל בשיתוף אגף התנועה מציבה אלפי מצלמות בצמתים ברחבי הארץ. בין היתר, היא עושה שימוש במצלמות מיוחדות אשר יודעות לתת אינדיקציה על נסיעה ברמזור אדום ובהמשך לקבוע את מידת הענישה בהתאם לחומרת המקרה. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, העונשים המוטלים על נהגים עשויים להתברר כלא מוצדקים ובעזרת פנייה לעורך דין תעבורה ייתכן שניתן לבטל אותם.

הנה המקרים הרלוונטיים: 

  • הרמזורים פעלו בצורה שאינה תקינה.

 

  • הייתה תקלה במצלמה עצמה (תמונה או וידאו מטושטשים אשר אינם מאפשרים לזהות את לוחית הרישוי).

 

  • הדוח מהמצלמה נשלח לבעלי הרכב. אם לא אתם נהגתם, ניתן להעביר את רישום ה על שמו של הנהג בפועל ובכך להזדכות מאשמה.

קיבלתם דוח על עבירת רמזור אדום? פנו מיד לעורך דין תעבורה מנוסה!

חוק זה חוק ואתם נדרשים לפעול על פיו. בלי משחקים. לצד זאת, אם קיבלתם דוח בגין עבירת רמזור אדום אך קיים ספק (ולו הקטן ביותר) כי העונש שהוטל עליכם אינו מוצדק – אתם יכולים (וצריכים) לפנות לעורך דין עם ניסיון נרחב בתחום דיני התעבורה. בכל שנה מחולקים לנהגים אלפי דוחות שאינם מוצדקים (גם בעבירות של רמזור אדום) והם נאלצים לשלם מחיר כבד ולעיתים גם לאבד הרישיון שלהם. למה? כי אין להם את הידע והכלים המתאימים להתמודד. 

משרדנו מתמחה בטיפול בתיקי תעבורה – לרבות במקרים של עבירת רמזור אדום. כבר הספקנו לעזור לאלפי ישראלים להציל את רישיון הנהיגה שלהם ולהימנע מתשלום של קנסות כבדים ופסילה הרישיון למשך תקופה ארוכה. רוב הנהגים אינם מבינים או מכירים לעומק את מורכבות חוקי התעבורה וזו הסיבה שאנחנו נדאג לפעול למיצוי מלא של זכויותיכם – בין אם בלעזור לכם בהפחתת/ביטול העונש ובעיקר בלהציל לכם את הרישיון!

רוצים לשאול אותנו על המקרה שלכם?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

מאמרים נוספים

שלחו לנו את הדו״ח לבדיקה

סרקו את ה-QR קוד עם הטלפון על מנת לשלוח הודעת וואטסאפ.

השאירו פרטים ותוך 24 שעות תוכלו לדעת אם ניתן לעזור לכם, בהתחייבות.

דילוג לתוכן