נהיגה ללא מלווה – מהן ההשלכות ומה חשוב שתדעו?

הוצאתם רישיון נהיגה בגיל צעיר? בשעה טובה! זכיתם בתואר נהג חדש ואתם רשאים לנהוג עם רכב בכבישי ישראל. אבל זה אומר שאתם צריכים לציית לכל הכללים, בלי לחפף, כמו גם לעבור תקופת ליווי עם אדם נוסף שיושב לצידכם. אם לא תמלאו אחר חובת הליווי, אתם למעשה מבצעים עבירת תעבורה אשר גוררת עונשים חמורים. אם נתפסתם נוהגים ללא מלווה ואתם רוצים להציל את הרישיון שלכם – הדבר המומלץ ביותר הוא לפנות לעו"ד תעבורה.

כה זה כשאתם צעירים; אתם רוצים לטרוף את העולם, לחוות חוויות, האדרנלין שלכם טס לשמיים ואתם נמצאים במרדף מתמיד אחרי הריגוש הגדול הבא. אז ברור שברגע שאתם מקבלים הגה לידיים אתם חווים את ההתרגשות וההתלהבות האלה.

מנגד, מתוך הבנה של גודל האחריות המוטלת על נהגים חדשים, נקבעו בישראל תקנות ומגבלות אשר נועדו לשמור עליכם ועל משתמשי דרך אחרים. המוכרת והחשובה שבהן היא חובת הנסיעה עם מלווה. ללא יוצאים מן הכלל, נהגים חדשים עד גיל 24 חייבים לעבור תקופת ליווי של 6 חודשים כאשר גיל המלווה הוא לפחות 24, יש לו רישיון לפחות 5 שנים או שגילו הוא 30 ומעלה והוא מחזיק ברישיון לפחות 3 שנים.

בשלושת החודשים הראשונים – אתם נדרשים לליווי ביום ובלילה. בשלושת החודשים הנותרים – אתם נדרשים למלווה בשעות הלילה בלבד: החל מהשעה 21:00 ועד 6:00 בבוקר. החוק אומר כי על המלווה לשבת מקדימה לצידו של הנהג החדש אולם קיימת פסיקה המתירה ישיבה מאחור בהנחה שחלפו שלושה מתוך ששת החודשים של חובת הליווי.

מה ההבדל בין נהג חדש לנהג צעיר?

הג חדש, ללא קשר לגילו, מוגדר כנהג שטרם חלפו שנתיים מאז שקיבל את הרישיון. זה אומר שגם אם אתם בני 30, 40 או אפילו 50 או אפילו אם יש לכם רישיון קיים על אופנוע, אתם תחשבו לנהגים חדשים במהלך השנתיים הראשונות. לעומת זה, נהג צעיר הוא כל נהג בישראל אשר קיבל את רישיון הנהיגה לפני גיל 24. נהג חדש שהוא גם נהג צעיר חייב בתקופת מלווה.

כל עוד אתם חייבים לנסוע עם מלווה ולא עמדתם בדרישה הזו, אתם צפויים לעמוד בפני עונשים מחמירים.

מהי הענישה על נהיגה ללא מלווה?

אל תתחכמו עם החוק! אם נתפסתם נוהגים ללא מלווה ככל שהדבר נדרש מכם, אתם למעשה מבצעים עבירה מסוג הזמנה לדין וזה מה שאתם צפויים לקבל:

1) פסילת רישיון מנהלית ע"י קצין משטרה למשך 30 יום.

2) הזמנה לדין שעלולה להוביל לפסילה ל-3 חודשים במינימום.

3) חובה לעבור תאוריה ומבחן מעשי (טסט) מחדש.

4) הארכת תקופת הנהג החדש וכל המשתמע מכך לשנתיים נוספות.  

מלבד זאת, קיים סיכוי גבוה לעונש פסילה על תנאי והטלת קנס גבוה על אי הציות לחוק. במידה שהרישיון יפסל ל-3 חודשים או יותר, הנהג ידרש לעבור טסט (מבחן מעשי) מחדש. 

לקחו לי את הרישיון על נהיגה ללא מלווה - האם יש לי דרך להפוך את ההחלטה?

כשמדובר בעבירות שמבצעים נהגים חדשים – על אחת כמה וכמה של נהיגה ללא מלווה, בתי המשפט נוטים להחמרת יתר. שני הגורמים שיכריעו את הכף הם הראיות בשטח שהציג השוטר ובאיזו מידה (אם בכלל) היוותם סכנה לעצמכם ו/או למשתמשי הדרך. אם תבחרו לפעול ללא סיוע הסיכוי שתורשעו בעבירה ותאבדו את רישיון הנהיגה שלכם הוא גבוה באופן משמעותי. 

פסלו לכם את הרישיון על נהיגה ללא מלווה? פנו מיד לעורך דין תעבורה מנוסה!

אלא אם כן אתם משפטנים עם ידע בתעבורה, מוטב לכם לפנות אל עורך דין תעבורה מקצועי אשר מכיר לעומק את היבטי הענישה והאכיפה ויש לו ניסיון בייצוג משפטי במקרים של נהגים חדשים אשר נסעו ללא מלווה.

יש המון דקויות שצריך להכיר ולתת עליהן את הדעת כדי לגרום לבית משפט להפחית מן הענישה או אפילו להגיע לזיכוי מוחלט במקרה של פסילה מנהלית.

למשרדנו ניסיון רב בליווי נהגים חדשים וצעירים אשר נתפסו נוהגים ללא מלווה כנדרש. אנו נילחם עבורכם בזירה המשפטית כדי לעזור לכם להימנע מקנסות כבדים, מהצורך לעשות תיאוריה וטסט מחדש ולהציל לכם את רישיון הנהיגה!  

רוצים לשאול אותנו על המקרה שלכם?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות - השאירו פרטים

מאמרים נוספים

שלחו לנו את הדו״ח לבדיקה

סרקו את ה-QR קוד עם הטלפון על מנת לשלוח הודעת וואטסאפ.

השאירו פרטים ותוך 24 שעות תוכלו לדעת אם ניתן לעזור לכם, בהתחייבות.

דילוג לתוכן